Mercè Pons

Neix a Palma de Mallorca. Estudia piano, violoncel, i composició. Entre els seus mestres destaquen Miquel Segura, Pilar Irazazábal, Carmen Valcarce, Josep Prohens, José María Sánchez- Verdú i Alberto Bernal.

Obté el títol Superior de Composició i el de Solfeig, teoria de la música, transport, repentització i acompanyament.

Rep consells de Xavier Carbonell i realitza un gran nombre de cursos d’anàlisi musical, piano, composició, electroacústica i audiovisuals amb Teresa Catalan, Jaques Chapuis, José López Calo, Carles Guinovart, M. Carme Poch, Adolfo Núñez, Amando Blanquer , Rodrigo Madrid, David Padrós, Armando Lorente, Eduardo Armenteros, Cristóbal Halffter, Tomás Marco, José María Sánchez Verdú, Alberto Bernal, Miguel Álvarez- Fernández, Wade Matthews, Nacho de Paz, Agustín Charles, Arnau Bataller, José Manuel López López, Salvatore Sciarrino, Fabián Panisello i Philippe Hurel.

La seva composició inclou obres per a piano, flauta, veu i piano, veu i guitarra, clarinet i piano, quartet de corda, conjunt instrumental, orquestra simfònica, un Rèquiem per a gran orquestra amb cor mixt i quatre solistes, i també la banda sonora del curtmetratge “Sombra de luna nueva” de Margarita Martorell.

S’han estrenat obres seves a concerts organitzats pel Conservatori, la Fundació Bartolomé March Servera, ACA, la Fundació Pilar i Joan Miró , l’Institut Balear de la Dona, La Fundació per a la música de les Balears, l’Acadèmia de Belles Arts de San Sebastià de Palma, i el Conservatori Superior d’Aragó.

L'any 1998 participa al XIX Encontre Internacional de Compositors. Directors com José Luís Temes, Philippe Bender i Salvador Brotons amb l’Orquestra Simfònica de les Balears “Ciutat de Palma” han interpretat les seves obres “Contradiccions” i “Expectatives”. “Contradiccions” fou coreografiada per Carme Núñez del Departament de Dansa del Conservatori Professional de Música i Dansa de les Illes Balears.

Ha compost diferents obres, encàrrecs d’instrumentistes, compositors i directors. També ha participat als concerts de temporada de l’Orquestra Filharmònica de Nice, baix la direcció de Sebastien Billard. Juntament amb el compositor Miquel Brunet ha escrit l’obra “Connexions Cromàtiques” que ha format part d’una instal·lació artística basada en llum, color i sensacions i que s’ha mostrat al públic a Madrid,Berlín i Londres. Ha treballat al “Conservatori Professional de Música i Dansa de les Illes Balears” i al “Conservatori Superior de les Illes Balears” com a pianista acompanyant de dansa, i com a professora d’harmonia, formes musicals, transport , repentització, acompanyament, pràctica harmònica-contrapuntística, anàlisi i contrapunt.

La seva labor pedagògica s'estén a sessions comentades de les obres que seran interpretades per l’Orquestra Simfònica de Balears “Ciutat de Palma”, a les seves temporades de concerts a l’ Auditòrium de Palma i de les obres que seran interpretades pel Cor de cambra “Studium Aureum”, també als seus concerts de temporada.
Gràcies a la seva labor analítica és requerida per donar conferències prèvies a diferents concerts d’agrupacions musicals variades, a fer ponències en diversos cursos multi disciplinaris, a col·laborar amb galeries d’art, i a participar com a jurat als Concursos de Piano Internacionals Rotary Club Palma Ramón Llull.

Ha creat un Gabinet de Comprensió Musical, amb la il·lusió i l’objectiu d’explicar la música, a melòmans i aficionats per poder-la gaudir al màxim.



Nace en Palma de Mallorca. Estudia piano, violoncelo, y composición. Entre sus maestros destacan Miquel Segura, Pilar Irazazábal, Carmen Valcarce, Josep Prohens, José María Sánchez- Verdú y Alberto Bernal.

Obtiene el título Superior de Composición y el de Solfeo, teoría de la música, transporte, repentización y acompañamiento.

Recibe consejos de Xavier Carbonell y realiza un gran número de cursos de análisis musical, piano, composición, electroacústica y audiovisuales con Teresa Catalan, Jaques Chapuis, José López Calo, Carles Guinovart, M. Carme Poch, Adolfo Núñez, Amando Blanquer , Rodrigo Madrid, David Padrós, Armando Lorente, Eduardo Armenteros, Cristóbal Halffter, Tomás Marco, José María Sánchez Verdú, Alberto Bernal, Miguel Álvarez- Fernández, Wade Matthews, Nacho de Paz, Agustín Charles, Arnau Bataller, José Manuel López López, Salvatore Sciarrino, Fabián Panisello y Philippe Hurel.

Su composición incluye obras para piano, flauta, voz y piano, voz y guitarra, clarinete y piano, cuarteto de cuerda, conjunto instrumental, orquesta sinfónica, un Réquiem para gran orquesta con cor mixto y cuatro solistas, y también la banda sonora del cortmetrage “Sombra de luna nueva” de Margarita Martorell.

Se han estrenado sus obras en conciertos organitzados por el "Conservatori", la "Fundació Bartolomé March Servera", ACA, la "Fundació Pilar i Joan Miró" , "l’Institut Balear de la Dona", "La Fundació per a la música de les Balears", "l’Acadèmia de Belles Arts de San Sebastià de Palma", y el Conservatorio Superior de Aragón.

En el año 1998 participa en el "XIX Encontre Internacional de Compositors". Directores como José Luís Temes, Philippe Bender y Salvador Brotons con "l’Orquestra Simfònica de les Balears “Ciutat de Palma”" han interpretado sus obras “Contradiccions” y “Expectatives”. “Contradiccions” fue coreografiada por Carme Núñez del Departamento de Danza del "Conservatori Professional de Música i Dansa de les Illes Balears".

Ha compuesto diferentes obras, encargos de instrumentistas, compositores y directores. También ha participado en los conciertos de temporada de la Orquesta Filarmónica de Nice, bajo la dirección de Sebastien Billard. Juntamente con el compositor Miquel Brunet ha escrito la obra “Connexions Cromàtiques” que ha formado parte de una instalación artística basada en luz, color y sensaciones y que se mostró al público en Madrid, Berlín y Londres. Ha trabajado en el  “Conservatori Professional de Música i Dansa de les Illes Balears” y en el “Conservatori Superior de les Illes Balears” como pianista acompañante de danza, y como  profesora de armonía, formas musicales, transporte , repentización, acompañamiento, práctica armónica-contrapuntística, análisis y contrapunto.

Su labor pedagógica se extiende a sesiones comentadas de las obras que serán interpretadas por "l’Orquestra Simfònica de Balears “Ciutat de Palma”", en sus temporadas de concerts en el "Auditòrium" de Palma y de las obras que serán interpretadas por la "Fundació “Studium Aureum”", también en sus conciertos de temporada.
Gracias a su labor analítica es requerida para dar conferencias previas en diferentes conciertos de agrupaciones musicales variadas, a dar ponencias en diversos cursos multi disciplinares, a colaborar con galerias de arte, y a participar como a jurado en Concursos de Piano Internacionales Rotary Club Palma Ramón Llull.

Ha creado un Gabinete de Comprensión Musical, con la ilusión y el objectivo de explicar la música a melómanos y aficionados para poderla disfrutar al máximo.

Cap comentari: